Pagājušajā gadā Eiropas Savienības Intelektuālā īpašuma birojā (EUIPO) reģistrēts rekordliels dizainparaugu pieteikumu skaits EUIPO vēsturē, kā arī salīdzinājumā ar 2023. gadu ir pieaudzis reģistrācijai pieteikto Eiropas Savienības preču zīmju skaits (EUTM), liecina EUIPO apkopotie statistikas dati par darbu 2024. gadā.
2024. gadā EUIPO saņēma 180 451 ES preču zīmju pieteikumu, kas ir par 2,7% vairāk nekā 2023. gadā, kā arī 123 164 dizainparaugu pieteikumus, kas ir par 6,2% vairāk nekā 2023. gadā, un tas ir lielākais dizainparaugu pieteikumu skaits biroja pastāvēšanas vēsturē.
EUTM reģistrācijas pieteikumi veidoja vairāk nekā 57% no visiem pieteikumiem, un lielākais īpatsvars bijis no Vācijas uzņēmumiem – 12%, Itālijas (7,6%), Spānijas (6,7%), Francijas (4,8%) un Polijas (3,9%). Preču zīmju pieteicēji visbiežāk pieteikuši reģistrāciju trim Nicas klasēm - 35. klase (reklāma, uzņēmējdarbības vadība), 9. klase (elektriskie aparāti) un 42. klase (tehnoloģiskie pakalpojumi).Globālā mērogā visvairāk EUTM pieteikumu 2024. gadā iesniedza Ķīnas uzņēmumi – vairāk nekā 15 % no kopējā skaita. Turklāt tieši Ķīnas pieteikumu skaits pieauga visstraujāk – gandrīz par 16 % salīdzinājumā ar 2023. gadu. Starp citām valstīm ārpus ES, kuras iesniedza ievērojamu skaitu pieteikumu, bija ASV (9,4 %), Apvienotā Karaliste (4,4 %) un Šveice (2,2 %).
No reģistrācijai pieteiktajiem kopienas dizainparaugiem arī vislielāko īpatsvaru veidoja pieteikumi no tiesību īpašniekiem Vācijā – 15%, kam seko sekoja Itālija (12%), Francija (4,4%), Polija (3,9%), Nīderlande (3,2%) un Spānija (3%).
Vislielāko kopienas dizainparaugu pieteikumu daļu veidoja pieteikumi no Ķīnas – gandrīz 27 %. No valstīm ārpus ES būtisku pieteikumu daļu veidoja arī ASV (8,4 %), Šveice (3,3 %) un Apvienotā Karaliste (3,1 %). Ķīna bija arī vadošā valsts pēc pieteikumu pieauguma – gandrīz par 24 % vairāk nekā 2023. gadā.
2024. gads ar vairāk nekā 303 000 pieteikumu bija otrs labākais gads EUIPO vēsturē. Visvairāk pieteikumu EUIPO saņēma 2021. gadā – 313 891 pieteikumu.
Šāda pieteicēju aktivitāte, reģistrējot preču zīmes un dizainparaugus, norāda uz intelektuālā īpašuma un inovāciju sistēmu stabilitāti, vērtē EUIPO. Tāpat pozitīva ietekme bijusi Eiropas Savienības nacionālo un reģionālo intelektuālā īpašuma biroju darbībai.
Informāciju sagatavoja: