Patentu valdes ekspertu komisija, izvērtējot Latvijā un Eiropas Savienībā 2025. gada pirmajā ceturksnī reģistrētās preču zīmes, ir izvēlējusies pirmos astoņus “Gada preču zīme 2025” galvenās balvas pretendentus. Publikāciju ciklā iepazīstinām ar uzņēmumiem - radošu, izteiksmīgu un spēcīgu preču zīmju īpašniekiem, konkursa galvenās balvas pretendentiem - dažādās nominācijās.
Nominācija “Gada preču zīme Eiropas Savienībai”, figurālā preču zīme
Skrīveru saldumi – gardumi, kas nāk no sirds
“Skrīveru saldumi” ir 2006.gadā dibināts ģimenes uzņēmums. Uzņēmuma mārketinga vadītāja Kristīne Murjāne stāsta: “Zīmola nosaukums simbolizē tā izcelsmi un lepnumu par vietu, kur tiek radīti gardie našķi, savukārt trīs lapu āboliņš logotipā – kā arī Skrīveru ģerbonī – simbolizē darbu jau trešajā paaudzē.”
Uzņēmums ražo plašu saldumu klāstu, tādējādi apmierinot pat kaprīzākos saldummīļus – tā ir teju visiem zināmā konfekte “Gotiņa” dažādās garšu variācijās, kā arī daudzi citi iemīļoti gardumi – marcipāns, proteīna batoniņi un augļi šokolādē. “Skrīveru saldumi” ir kvalitātes, mīlestības un tradīciju apvienojums vienā kumosiņā.
Nominācija “Gada preču zīme Latvijai” , vārdiskā preču zīme
Stixies – veselīga uzkoda ar potenciālu kļūt par sarunvalodas daļu
Zīmolu “Stixies” ir radījis Latvijas uzņēmums SIA “Nordcrunch”, kas dibināts 2012. gadā, bet 2024. gadā ieguva jaunu identitāti. “Stixies” radīts ar mērķi būt saprotamam un pievilcīgam plašam starptautiskam tirgum – īpaši Eiropas valstīm, kur angļu valoda ir plaši izplatīta.
Preču zīmes “Stixies” nosaukums veidots no vārda “sticks”, apvienojot produktu formu un uzturvērtību, un tās ir kukurūzas un auzu nūjiņas. Produktam pievienotās auzas sniedz papildu veselīguma aspektu, kas to izceļ uz citu uzkodu fona.
“Nosaukumam piemīt potenciāls kļūt par sarunvalodas daļu, kas liecina par tā mūsdienīgo un tirgū konkurētspējīgo raksturu,” par nākotnes tendencēm spriež uzņēmuma finanšu direktors Jānis Grīnhofs.
Informāciju sagatavoja: