Eiropas savienības Intelektuālā īpašuma birojs (EUIPO) rīko tiešsaistes vebināru par preču zīmju un dizainparaugu izmantošanu un reģistrāciju metaverss vidē.
Starp daudzajiem juridiskajiem jautājumiem, kas radušies vai radīsies saistībā ar metaversu, intelektuālā īpašuma jautājumi ir vieni no svarīgākajiem. Novitātes virtuālajā pasaulē iet roku rokā ar jauniem, sarežģītiem juridiskiem izaicinājumiem.
Tiešsaistes vebināra dalībnieki gūs koncentrētu ieskatu par to, kas ir metaverss un neaizvietojamie marķieri (NFT). Uzzinās, kā šī jaunā pasaule ietekmē Eiropas Savienības (ES) preču zīmju un kopienas dizainparauga reģistrācijas jomu darbību, kādas izmaiņas notikušas vai notiek.
Tāpat uzzināsiet, kāda ir EUIPO prakse, reģistrējot preču zīmju un dizaina paraugu digitālos atveidus, kā arī varēsiet piedalīties diskusijā par to, kas darāms, lai šo procedūru uzlabotu.
Šis tiešsaistes vebinārs ir paredzēts tiem, kuri ir izmantojuši Kopienas dizainparauga reģistrāciju vai plāno to izmantot.
Vebināru vadīs: Kelly Bennet un Thom Clark - EUIPO Juridiskais departaments.
Datums: 13. septembris, 2022
Vieta: Tiešsaistē
Laiks: 11:00 – 12:00
Darba valoda: Angļu valoda
Reģistrācijas saite: https://euipo.blumm.it/event/ar/147/webinar-20220913-1000
Izmantojot šo saiti, ir iespējams apskatīt arī citus EUIPO vebinārus.
Par preču zīmju tiesībām virtuālā vidē.
Kā zināms, preču zīmes funkcija ir norādīt izstrādājuma izcelsmi, kas patērētājiem ļauj atšķirt dažādu uzņēmumu piedāvātās preces un pakalpojumus no citiem. Tādējādi preču zīme piešķir tās īpašniekam ekskluzīvas tiesības un nodrošina aizsardzību.
Līdz šim komersants pieteikumā norādīja fiziskos produktus, ko plānoja realizēt. Piemēram, reģistrējot apavu preču zīmi, ir skaidrs, ka tā ietilps Nicas klasifikācijas 25. Klasē. Taču metaversa straujā izaugsme rada nopietnas diskusijas. Vai arī uz virtuālās vides produktiem un pakalpojumiem attiecas esošā likuma un klasifikācijas sistēmas nodrošinātā aizsardzība?
Kas ar reālās pasaules preču zīmēm notiek metaverss vidē?
Metaversā esošais apģērbs vai priekšmeti ir reālā produkta virtuālais atveids. Tie attēloti, izmantojot NFT, kas ir būtiska iegādājamo virtuālo aktīvu tehnoloģija. Ja populāra zīmola apavu, kas ir 25. klases prece, komercializāciju vēlas paplašināt virtuālā vidē, vai to aizsardzību var attiecināt arī uz minēto apavu NFT? Proti, vai aizsardzība “parastajiem” apaviem 25. klasē der arī virtuālajiem? Ja ne, kā uzņēmumi var aizsargāt savus produktus un novērst tiesību pārkāpumus virtualitātē. Acīmredzot, metaverss atveidus klasifikācijā būtu jāidentificē kā produktu atveidojumus digitālā vidē, kas tiek attēloti ar speciālu datoru programmatūru.
Lielie uzņēmumi jau iesniedz jaunus preču zīmju pieteikumus, cenšoties pielāgot savas tiesības digitālajai videi, tādējādi nodrošinot savus īpašumus pret ļoti līdzīgiem vai identiskiem savu produktu attēlojumiem metaversā. Viņi saprot, ka vairs nevar paļauties uz esošajām reģistrētajām preču zīmēm, ja tās neparedz tiesību aizsardzību datoru programmatūras klasē.
Pielāgot tiesību aktus par preču zīmēm, kā arī likumā un klasifikācijas sistēmā iekļaut konkrētas atsauces uz metaversu būtu lietderīgi, jo tuvākajā nākotnē būs uzņēmumi, kas savas komerciālās intereses īstenos tikai digitālajā pasaulē, nodrošinot to aizsardzību tikai tur.
Uzzini plašāk par preču zīmju aizsardzību metaversā šajā saitē.